Električni trajekt Ampere: 95 % manj emisij in 80 % nižji stroški - E-vozila

Električni trajekt Ampere: 95 % manj emisij in 80 % nižji stroški

Prvi električni trajekt na svetu že prinaša pozitivne spremembe.

Podjetje Norled AS, lastnik trajekta Ampere, je na srečanju EV v Oslu delilo prve rezultate uporabe novega plovila. Električni trajekt Ampere naj bi zmanjšal izpuste emisij za 95 % ter stroške za 80 %. Po besedah podjetja so številke pozitivno presenetile tudi njih.

Ampere, prej znan kot ZeroCat, na morju obratuje že od maja 2015, na relaciji Lavik (Norveška) in Oppedal (Finska). 5,7 kilometrov dolgo pot prepluje v 20 minutah, vožnjo pa ponovi kar 34-krat na dan. V času raztovarjanja trajekt napajajo 260 kWh baterije, ki jih je v pristanišče namestil Siemens. Obalne baterije se potem počasi polnijo pri srednje visoki napetosti lokalnega električnega omrežja, ki pridobiva elektriko iz bližnjih hidroelektrarn, zato so izpusti okolju škodljivih snovi pri proizvodnji elektrike, potrebne za delovanje Ampera, še toliko nižji.

Električni trajekt Ampere
Vir: Norled AS

Električni Ampere

Trajekt je sicer plod sodelovanja med podjetji Norled AS, Fjellstrand Shipyard, Siemens AS in Corvus Energy s ciljem zmanjšanja emisij NOx in CO2 ter zmanjšanja onesnaževanja vode s hrupom. Ampere poganja električni sistem, ki sta ga razvila Siemens AS in Corvus Energy, napajajo baterijski sklopi z več kot 1 MWh baterijske kapacitete. Za podobno kapaciteto bi potrebovali okoli 1600 standardnih avtomobilskih baterij.

Osebna izkaznica trajekta

Ampere v dolžino meri 80, v širino pa 20 metrov. Naenkrat lahko prevaža 360 potnikov in 120 avtomobilov. Od trajektov, ki opravljajo podobno relacijo, je kar za polovico lažji, saj je narejen iz aluminija in ne iz jekla.

Za 2680 ton manj CO2

Po podatkih Corvus Energy so z uporabo Ampera letno prihranili milijon litrov dizla, zmanjšali količino CO2 ter NOx za 2680 oziroma 37 ton. Prvi električni trajekt pa ne odlikujejo samo številni prihranki, temveč tudi nične emisije, nična poraba bencina, tišje delovanje ter manj zahtevno vzdrževanje.

Rezultati Ampera so vzbudili veliko interesa tako pri potnikih kot pri ladjarskih družbah. Lani se je trajektu Ampere pridružila še Elektra, število naročil za podobne trajekte pa se je povečalo za 53.

 

Viri: