Prva avtonomna električna kontejnerska ladja - E-vozila

Prva avtonomna električna kontejnerska ladja

Yara Birkeland je prva avtonomna ladja za prevoz kontejnerjev, katero poganja baterija. Novembra 2020 je bila dostavljena norveškemu podjetju za gnojila Yara Norge AS. Trenutno se nahaja v norveškem pristanišču Horten in je v pripravi na samostojno delovanje.


Avtonomna električna ladja z odprtim zgornjim delom je bila zasnovana leta 2017. Tehnologijo je razvil norveški Kongsberg Maritime, baterije je proizvedel švicarski Leclanche SA, trup ladje pa je bil zgrajen v ladjedelnici Vard Braila v Romuniji. Maja 2020 je bil razvoj ladje zaustavljen, a se je kasneje nadaljeval. Ladja je prvo potovanje izvedla decembra lani. Ladja, ki je plod zelo ambicioznih idej, je na prvem potovanju plula skoraj sedem ur.

Prioritetna naloga podjetja Yara je, da začne Yara Birkeland prevažati zabojnike brez emisij. Nova pristaniška konstrukcija v njihovi tovarni je končana, potrebna sta le dobava in zagon pristaniškega žerjava. Ko bo to, predvidoma jeseni, končano, podjetje načrtuje, da bo Yara Birkeland prepeljala približno polovico vseh Yarovih zabojnikov. Za prve plovbe je pripravljena zmanjšana posadka, v naslednjih dveh letih pa bo ladja začela delovati brez posadke.

Karakteristike ladje Yara Birkeland so naslednje:

  • dolžina: 80 m,
  • širina: 15 m,
  • “eko” hitrost: 6-7 vozlov,
  • maksimalna hitrost: 13 vozlov,
  • moč glavnih propelerjev: 2x 900 kW,
  • moč bočnih potisnikov: 2x 700 kW,
  • kapaciteta baterij: 7 MWh (enako kot 100 Tesla Model 3s),
  • senzorji bližine: radar, lidar, AIS, kamere, IR-kamere.

Nalaganje in razlaganje tovora naj bi potekalo samodejno z električnimi žerjavi. Ladja bo opremljena z avtomatskim sistemom za privez – privezovanje in izkrcanje bo potekalo brez človeškega posredovanja in ne bo zahtevalo posebnih dodatkov ob strani pomola. Za zagotavljanje varnostni so predvideni trije centri z različnim obratovalnim profilom, ki bodo nadzirali celotno delovanje ladje. Večina (približno 90 %) svetovnega blaga se prevaža po morju. Ladje so zaradi tega zelo velike onesnaževalke ozračja. Vlaganje v razvoj električnih tovornih ladij lahko veliko pripomore k zmanjšanju emisij toplogrednih plinov.

 

Povzeto po Electrek