Švedska bo prva na svetu zgradila sistem dinamične ''električne ceste'' - E-vozila

Švedska bo prva na svetu zgradila sistem dinamične ”električne ceste”

Švedska prometna administracija (STA ali Trafikverket) je napovedala, da je konzorcij Smart Road Gotland zmagal na razpisu za izgradnjo prvega električnega sistema z  dinamičnim induktivnim polnjenjem.

Electreon AB, hčerinska družba v popolni lasti izraelskega podjetja Electreon Wireless, bo vodila naslednjo fazo projekta v vrednosti 11.2 milijona evrov, ki bo STA zagotovil bistveno znanje o prihodnjem potencialu dinamičnega brezžičnega prenosa energije z izgradnjo demonstracijske ceste. Javno-zasebna pobuda, ki temelji na Electreonovih vodilnih tehnologijah, bo prva na svetu, ki bo induktivno polnila električni tovornjak in avtobus, in to medtem ko bosta v polnem gibanju.


Konzorcij Smart Road Gotland bo razvil popolnoma funkcionalen javni avtobusni prevoz in ga preskusil po enem kilometru dolgi električni cesti kot del celotne poti 4,1 km med letališčem Visby in mestnim središčem na otoku Gotland, ki velja za eko občino, ki se nahaja sredi Baltskega morja. Električni tovornjak bodo strokovnjaki testirali v različnih sezonskih razmerah, da bo sistem pripravljen za prihodnje obsežne pilotne projekte na švedskih avtocestah.

Svetovni ekološki forum in Gotland GPe Circuit AB sta se najprej obrnila na Electreon, da bi začela demonstracijsko testno postajo na Gotlandu za STA. Electreon je vodilni razvijalec tehnologije DWPT (dinamični brezžični prenos moči), ki uporablja tuljave, nameščene 8 cm pod površino ceste, in se aktivira samo, če na njem vozi ustrezno opremljeno električno vozilo. Sistem je združljiv z vsemi vrstami električnih vozil, vključno z avtobusi, tovornjaki, osebnimi avtomobili, vključno z samovozečimi vozili. Tipično bodo osebni avtomobili opremljeni s samo enim sprejemnikom (teže 12 kg), medtem ko imajo lahko težja vozila več enot za optimizacijo ravni polnjenja. Sistem Electreon ima pomembne prednosti za težke tovornjake na dolge razdalje, saj ni potrebnih težkih in dragih baterij, niti ustavljanja za polnjenje, brez fizičnega in vizualnega vpliva prevodnega sistema na okolje.

Člani konzorcija Smart Road Gotland vključujejo:
• ponudnik tehnologije Electreon AB – DWPT;
• EiTech – švedska podružnica infrastrukture in gradbene skupine Vinci
• RISE (raziskovalni inštituti na Švedskem) – inštitut za raziskave in razvoj
• Gotland GPe Circuit AB – upravljavec Gotland Ringa, prvega trajnostnega tekmovalnega in testnega kroga na svetu, in partnerja za elektrifikacijo prometa v avtomobilski industriji;
• Svetovni ekološki forum – globalna trajnostna mreža;
• Skupina Matters – trajnostno svetovanje
• Flygbussarna – lokalni švedski prevoznik v javnem prometu v lasti TransDev;
• Švedska – švedska letališka uprava
• Dan transport – vodilni izraelski avtobusni operater in investitor v Electreonu bo zagotovil HIGER E-Bus;
• Hutchinson – izdeluje podzemne tuljave;
• Eko-občina Gotland – lokalna uprava;
• GEAB – komunalno podjetje.

»Verjamemo, da so električne ceste pomemben prispevek k zmanjšanju emisij CO2 zaradi težkih prevozov,« je pojasnil Jan Pettersson, vodja programa STA. “Predstavitev in ocena novih tehničnih rešitev za električne poti je eden naših najpomembnejših korakov v našem dolgoročnem načrtu za potencialno uvajanje elektrificiranih poti na težkem cestnem omrežju na Švedskem.”

 

 

Vir:https://www.traffictechnologytoday.com