Podjetje Michelin, ki je najbolj znano po proizvodnji pnevmatik, je pred dnevi predstavilo najnovejšo različico napihljivega sistema jader, ki bi lahko pripomogel k zmanjšanju porabe nafte oljnih tankerjev in drugega pomorskega prevoza ter nekaterih plovil za prosti čas.
Projekt z imenom “Wing Sail Mobility (WISAMO)” je skupni podvig Michelinovih raziskovalcev in dveh švicarskih izumiteljev. Projekt za izkoriščanje vetra uporablja napihljivo jadro in teleskopski jambor, ki poveča izkoristek goriva ladje do 20 %. Emisije velike tovorne ladje so lahko enake izpustom do 50 milijonov avtomobilov. Globalni ladijski promet predstavlja skoraj 3 % svetovnih emisij ogljikovega dioksida in približno 90 % svetovnega tovornega prometa, zato je zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida pomemben dolgoročen cilj.
Ker je dvižni teleskop zložljiv, ne predstavlja nekaterih težav, ki bi jih sicer imel jambor pri plovbi pod mostovi in v pristaniščih. Pri Michelinu praviju, da bi se lahko uporabljal na vseh pomorskih ladijskih poteh. Govori se o razvoju električnih kontejnerskih ladjij in tankerjev, vendar bi lahko Michelinov projekt WISAMO ponudil cenovno ugodnejšo zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida. Uporabilo bi se ga lahko kot naknadno vgradnjo ali vgradilo v nove ladje.
To ni prva nenavadna uporaba nove tehnologije za ladijski prevoz nafte ali avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje. Leta 2017 je bila predstavljena električna tovorna ladja, ki je bila stroškovno zelo učinkovita pri transportu premoga do rečnih elektrarn na Kitajskem. Pri Michelinu pravijo, da bo projekt WISAMO že v prihodnjem letu vgrajen na trgovsko ladjo in preizkušen, nato naj bi sledila proizvodnja. Takšen način jader je dobro dopolnilo za podjetja, ki nimajo proračuna za nove ladje.
Povzeto po GreenCarReports
J. R.