Pri električnih vozilih ni drugačen le pogonski sklop, temveč tudi pnevmatike. Električni avtomobili iz različnih razlogov potrebujejo posebne pnevmatike.
V primerjavi z vozili z notranjim zgorevanjem morajo njihove pnevmatike nositi večjo težo in pri speljevanju na cesto oddati več navora. Zaradi skoraj tihih pogonskih sklopov je zvok pnevmatik pri električnih vozilih bolj opazen, saj ga za razliko od dizelskih in bencinskih motorjev ne prekrije hrup motorja. Podjetje Continental pri načrtovanju pnevmatik za električne avtomobile upošteva povečano nosilnost zaradi dodatne teže baterije. Obstajata poseben vzorec tekalne plasti in tekalna plast za električna vozila, s čimer lahko dosežemo skoraj takojšen prenos navora elektromotorjev. Da bi utišali hrup pnevmatik, je v notranjost dodana posebna penasta plast.
Pnevmatike lahko vplivajo na domet električnih vozil. Več testov je pokazalo, da lahko z zamenjavo originalnih pnevmatik z nizkim kotalnim uporom za nove pnevmatike s tržišča pride do zmanjšanega dometa, ampak boljše vodljivosti. Po drugi strani imajo Continental gume za električne avtomobile “visoko in ozko” obliko, ki pomaga povečati domet. Novi Volkswagen ID.3 bo imel pnevmatike, ki jih je specifično za ta model izdelal Bridgestone. Bridgestone pnevmatike nimajo le nižjega kotalnega upora, ampak so tudi za 20 % lažje in oblikovane za enakomernejšo porazdelitev teže. Toyota je v preteklosti razmišljala o uporabi brezzračne pnevmatike, General Motors pa je lani napovedal pnevmatike brez zraka na modelu, prihajajočem v 2024. Če bomo v prihodnosti resnično želeli vožnjo brez emisij, bo potrebno premisliti tudi o emisijah iz pnevmatik in zaviranja.
Povzeto po: Green Car Reports
J. R.