Na predstavitvi pred malo manj kot dvema letoma je LION Smart svetu pokazal, da lahko za BMW i3 zgradi 55 kWh baterijo.
Letos so šli še dlje in razvili konceptno 100 kWh baterijo za BMW i3.
Skoraj dvakrat več energije
LION Smart je nemško podjetje, ki je specializirano za sisteme upravljanja baterij in tehnologije za shranjevanje električne energije. Tehnologije, ki so jih uporabili za razvoj najnovejše generacije svojih baterij, so se poslužili tudi pri gradnji baterij za BMW i3. Podjetje trdi, da bi lahko BMW i3 z njihovo baterijo zdržal do 700 kilometrov.
LION Smart baterija je sestavljena iz 8.064 cilindričnih baterijskih celic in se napolni do 400 V. Z impresivno volumetrično gostoto energije 460 Wh/l in gravimetrično energijsko gostoto 230 Wh/kg baterijskega paketa se LION Smart močno približa temu, kar doseže 40 kWh baterija Nissan Leafa na ravni celice. Nove baterije imajo tako skoraj 80 % večjo energijsko gostoto.
Cilindrične 18650 Li-ion celice so skorajda standard v industriji, saj velika podjetja, kot so Samsung SDI, Panasonic in LG Chem, tedensko proizvedejo na milijone takšnih celic z isto kapaciteto: 3.500 mAh. Za podjetja, kot je LION Smart, je to dobra novica, saj lahko pri delu uporabijo celice različnih proizvajalcev ter vseeno sestavijo popolnoma delujoče baterijske komplete.
Množična standardizacija je zagotovo ena od prednosti cilindričnih baterijskih celic, ki je ostale vrste baterijskih celic preprosto še niso dosegle. Posledično ne zadostujejo zahtevam za masovno proizvodnjo električnih vozil.
Kakšne baterije poganjajo BMW i3?
Vsekakor to niso cilindrične celice. BMW i3 za delovanje uporabljajo baterije, sestavljene iz Samsungovih SDI prizmičnih baterijskih celic. Le-te naj bi letos doživele skok v kapaciteti iz 94 na 120 Ah. To pa pomeni tudi povečanje baterijske kapacitete kompleta iz 33,4 kWh na 42,6 kWh. Žal še zelo daleč od LION Smartovih 101 kWh.
Kratek video o baterijah si lahko ogledate spodaj.
Viri: