Pet največjih evropskih avtomobilskih trgov se je v prvem četrtletju leta 2020 obdržalo pred Kitajsko v številu registracij električnih vozil, ko se je Kitajska borila proti izbruhu koronavirusa in uvedla zaustavitve po vsej državi, kaže študija družbe PwC in njeno svetovalno hčerinsko podjetje Strategy&.
Nemčija, Francija, Združeno kraljestvo, Italija in Španija so med januarjem in marcem skupno registrirale 79.300 električnih vozil, kar se je nekaj več kot 77.256 na Kitajskem.
Prodaja se je v tem obdobju več kot podvojila v primerjavi s prvim četrtletjem leta 2019. Na Kitajskem je prodaja zaradi koronavirusa padla za več kot polovico.
Trend bi se lahko obrnil, saj naj bi v večini Evrope spomladi ostale nekatere zahteve po izolaciji in zapiranju, na Kitajskem pa je postopno odpravljanje omejitev kar hitro.
V provinci Hubei, katere glavno mesto je Wuhan, je bilo več kot 80 odstotkov skoraj 84.000 potrjenih primerov koronavirusa na Kitajskem. Izbruh v provinci je doživel vrhunec sredi februarja; po uradnih statistikah zdaj skoraj ni novih okužb. To predstavlja priložnost, da Kitajska ponovno osvoji svoj položaj najbolj prodajanega trga EV-jev.
“Kitajska vlada ponovno uvaja spodbude za električna vozila – tako subvencije kot davčne olajšave -, Kitajska pa ima tudi proizvodne zmogljivosti, zato verjamemo, da bo Kitajska letos ponovno prevzela vodilno vlogo v registracijah,” Felix Kuhnert, svetovni avtomobilski avtomobil vodja na PwC, je dejal v intervjuju.
V naslednjih nekaj letih “bo to tekma med Kitajsko in Evropo, ki bo zmagovalca določila politična volja, izboljšave infrastrukture za polnjenje ter kakovost in razpoložljivost električnih vozil”, je dejal Kuhnert.
Ko se v izračun prištejejo hibridna in vtična hibridna vozila, imajo vozila z alternativno energijo že najvišji tržni delež v Evropi, navaja študija.
Številni segmenti avtomobilskih trgov se večinoma zanašajo na le nekaj modelov za večino njihove prodaje. V ZDA v skupini električnih baterij prevladuje Tesla Model 3, pri Toyoti Prius Prime pa vodi vtični hibrid.
Po vsej Evropi je Renaultov Zoe daleč najbolje prodajano baterijsko vozilo, pred Peugeotom 208 EV in Volkswagen eGolfom, medtem ko je bil Mitsubishi Outlander PHEV najbolj prodajani vtični hibrid, kaže študija.
V Evropi bi vladna podpora alternativnim električnim vozilom lahko pomenila, da je prejšnja napoved podjetja PwC v letu 2020 za prodajo 11 milijonov električnih osebnih vozil po vsem svetu dosežena, je dejal Kuhnert. Širša avtomobilska industrija se bo letos skrčila za kjer koli med 10 in 40 odstotki, ocenjuje študija.
Vir: europe.autonews.com