»Range anxiety«, kot so po angleško poimenovali strah pred prazno baterijo, je eden od ovir na poti uspeha električnih avtomobilov.
Priljubljenost električnih avtomobilov čez leta vztrajno raste. Kljub temu marsikdo ostaja skeptičen predvsem zaradi omejitev, ki jih prinaša uporaba baterij v električnih vozilih. Strah pred prazno baterijo nastane, ker se vozniki zavedajo, da se lahko baterija v električnem vozilu sprazni in bodo obtičali daleč stran od polnilne postaje. Morda se sliši nekoliko nenavadno, a prav ta strah pogosto odvrne ljudi od nakupa električnega avtomobila.
Električni avto bi zadostoval za večino voznikov
Študija ameriških raziskovalnih inštitutov MIT in Santa Fe Institute razkriva, da je strah pred prazno baterijo prenapihnjen. Kar 87 % vozil na ameriških cestah zamenjali s cenejšimi električnimi vozili, ne da bi bilo slednje čez dan potrebno ponovno napolniti. Le 13 % vozil v ameriškem prometu v povprečju čez dan porabi več energije, kot jo premore eno polnjenje baterije.
Opravljena analiza temelji na natančno selekcioniranih podatkih iz ogromnega nabora zbranih informacij, saj sta tako poraba energije električnega vozila kot hitrost praznjenja baterije odvisni ne samo od razdalje vožnje, temveč tudi od temperatur v avtomobilu, času mirovanja, načinu pospeševanja itd. Raziskava zato vključuje urne meritve temperature v različnih regijah ZDA, rezultate vprašalnikov o dolžinah opravljenih voženj, empirične podatke o porabi goriva za različne tipe avtomobilov ter podatke o dejanski hitrosti vozil, ki so bili pridobljeni z GPS-om. Za primerjavo so vzeli cenovno dostopna električna vozila (t. j. 2013 Nissan Leaf) ob dnevnem polnjenju baterije.
Podobni zaključki ne glede na regijo
Zanimivo je, da se rezultati med različnimi regijami bistveno ne razlikujejo. Okoli 87 % avtomobilov dnevno porabi toliko energije, kot jo premore polna baterija električnega vozila. Točne številke klasičnih avtomobilov, katerih poraba zadostuje enemu polnjenju baterije, se sicer gibljejo nekje med 84 % in 93 %, kar pa pomeni, da obstaja velik potencial za elektrifikacijo avtomobilov v večini ameriških mestih. S prehodom iz bencinskih oziroma dizel avtomobilov na električna vozila bi drastično zmanjšali količino emisij v ZDA – z 90 % adaptacijo električnih vozil bi izpuste zmanjšali za okoli 30 %, hkrati pa ustvarili velike prihranke pri porabi goriva.
Omejitve ostajajo
Kljub temu je strah pred prazno baterijo verodostojen, kar se zavedajo tudi avtorji študije. Večino potovanj bi sicer lahko opravili z električnimi vozili s trenutno velikostjo baterij, a problemi z razdaljami ostajajo. Problematična so predvsem daljša potovanja, za katera bi električna vozila potrebovala večje število polnjenj. Prav zaradi tega so iniciative za vzpostavljanje mreže polnilnih postaj ključnega pomena pri integraciji električnih vozil v vsakdanje življenje.
Vir: