V splošnem velja, da se baterije električnih avtov polni nekje do 80 % ter sprazni na okoli 10 %.
Večina strokovnjakov se strinja, da pogosto polnjenje baterij na 100 % oziroma praznjenje na 0 % ne vpliva pozitivno na njihovo življenjsko dobo.
Pri tem se seveda pojavi vprašanje, do katere stopnje je baterijo dobro napolniti. Nemško podjetje BMZ je zato izvedlo serijo testov na bateriji Samsung ICR 18650-26F, da bi ugotovili, kako stanje napolnjenosti SOC (State of Charge) vpliva na zdravje baterij.
Vpliv polnjenja na baterijsko kapaciteto
Vpliv pogostosti polnjenja na 100 %
Testi so pokazali, da se padec baterijske kapacitete močno poveča, če baterijo pogosto napolnimo do konca. Podobno velja za pogosto praznjenje.
Z drugimi besedami: če zmanjšate pogostost polnjenja na 100 %, bo vaša baterija živela dlje.
Vpliv načina polnjenja na življenjsko dobo
Za vse lastnike električnih vozil je pomembno poznavanje vpliva vrste polnjenja na življenjsko dobo baterije oziroma na kapaciteto baterije. Pri BMZ so se dotaknili tudi tega. Med drugim so testirali, koliko ciklov polnjenja/praznjenja lahko baterija zdrži, preden doseže konec življenja EOL (End-Of-Life), t.j. 70 % začetne kapacitete.
Ugotovitve so zanimive.
Polnjenje baterije do (%) | Praznjenje baterije do (%) | Število dobljenih ciklov |
100 | 0 | 500 |
100 | 10 | 500 |
100 | 20 | 1000 |
90 | 0 | 1500 |
90 | 10 | 1500 |
90 | 20 | 2000 |
80 | 0 | 3000 |
80 | 10 | 3000 |
80 | 20 | 3500 |
70 | 0 | 5000 |
70 | 10 | 5500 |
70 | 20 | 6000 |
Če povzamemo …
Glede na BMZ rezultate je za baterijo boljše ciklično delovanje pri nižjih stanjih napolnjenosti SOC (State-Of-Charge). Za baterije električnih vozil je tako optimalno stanje nekje med 70 in 80 %, četudi to pomeni, da boste kdaj baterijo popolnoma izpraznili.
Večina električnih avtomobilov že ima sistem za upravljanje baterije BMS (Battery Management System), ki preprečuje, da se baterija vozila popolnoma napolni oziroma sprazni. V povprečju BMS dovoli polnjenje oziroma praznjenje od 95 % do 5 %. A tako kot modeli, se BMS med sabo razlikujejo: dober primer sta recimo Chevrolet Volt z omejeno baterijsko kapaciteto na 60 % za generacijo 1 oziroma 75 % za generacijo 2 ter Nissan Leaf. Slednji nima možnosti omejevanja polnjenja baterije na 80 %, kar naj bi bil eden izmed razlogov za hiter razkroj Nissanove baterije.
Vir: