Alternativa elektriki – BMW X5 na vodik - E-vozila

Alternativa elektriki – BMW X5 na vodik

BMW i Hydrogen Next, različica modela X5 z gorivnimi celicami, je začela s testiranji na evropskih cestah pred maloserijsko proizvodnjo v letu 2022.


SUV, ki ga poganja vodik, je bil prvič predstavljen pred dvema letoma v Frankfurtu. Toyotin sklop vodikovih gorivnih celic poganja BMW-jevo peto generacijo elektromotorjev. Skupna izhodna moč sistema je 374 konjskih moči. To je več od najzmogljivejšega bencinskega motorja pri BMW-ju, če ne upoštevamo modelov M performance. Avtomobil to moč doseže s sklopom gorivnih celic in baterijo, ki se vključi pri intenzivnem pospeševanju.

Vodik je shranjen v dveh valjastih rezervoarjih, ki sta narejena iz umetne snovi in ojačane z ogljikovimi vlakni. Po podatkih BMW-ja traja polnjenje tri do štiri minute. Podatki o dosegu niso bili objavljeni, vendar Toyota Mirai s podobnim sklopom doseže 645 km.

Sklepamo lahko, da se BMW še vedno zavzema za uporabo vodikovih gorivnih celic. To je sicer nasprotno kot GM (General Motors), ki je uporabo vodika opustil. Po drugi strani je Mercedez-Benz razvoj vodikovih gorivnih celic v celoti preusmeril iz osebnih vozil na tovorna. Medtem Land Rover do danes ni izkazoval velikega zanimanja za tehnologijo vodika, ravno ta teden pa so pri tem avtomobilskem proizvajalcu napovedali prototip modela Defender z gorivnimi celicami. Toyota je napovedala razvoj vodikovih motorjev, ki bodo namenjeni dirkanju. To je podobno tistemu, kar je BMW pred leti poskusil z Hydrogen 7 – gre za model serije 7 z V-12 motorjem na vodikov pogon.

 

J. R.

Povzeto po GreenCarReports