Razpad baterije je ena izmed poglavitnih skrbi za lastnike električnih vozil in potencialne kupce.
Poleg strahu pred prazno baterijo je padec baterijske kapacitete eden izmed razlogov proti nakupu električnega avtomobila. A če lastniki Nissan Leafa poročajo o nenadnem upadu kapacitete, Tesla baterije teh problemov nimajo.
Počasen padec Tesla baterije
Zbrani podatki o delovanju baterij več kot 350 lastnikov Tesla modelov po svetu nakazujejo počasen upad baterijske kapacitete. Po prvih 100.000 km večina Tesla baterij izgubi 5 % kapacitete, a je po naslednjih 100.000 km padec kapacitete minimalen.
Trenutni trend nakazuje, da lahko Tesla baterije normalno delujejo do čez 300.000 km, preden kapaciteta pade na 90 %. Po okoli 260.000 kilometrih se kapaciteta baterij zmanjša za manj kot 10 %.
Pogosto popolno praznenje baterije je najbolj škodljivo
Glede na opravljeno analizo podatkov polnjenje baterije na 60 %, 70 % ali 80 % bistveno ne vpliva na stanje baterije. Podobno ni prišlo do velikih odstopanj glede na pogostost polnjenja na 100 % napolnjenost ter pogostost uporabe hitrega polnjenja.
Zanimivo je, da čeprav polnjenje baterije na 100 % bistveno ne vpliva na razkroj baterije, pogosto praznjenje blizu 0 % ni dobro za baterijo. Po rezultatih slednje zmanjša življenjsko dobo baterije. To potrjujejo tudi raziskave, kjer so ugotovili, da je priporočljivo dnevno polnjenje baterije nekje do okoli 70 %. Daljše mirovanje električnih vozil pri popolnoma polni ali prazni bateriji po drugi strani škoduje kapaciteti baterije.
Viri: