Po pričakovanjih Porschejevega generalnega direktorja Oliverja Bluma bodo po letu 2030 prodajali le električna vozila.
Od priključnih hibridov na električna vozila
Porsche že nekaj let proizvaja priključne hibride, a se hkrati že dolgo upira popolni elektrifikaciji svojih modelov. Prvi preskok v miselnosti se je zgodil z razvojem misije E. Takrat so v podjetju oznanili, da bodo v naslednjih šestih letih 50 % proizvodnje predstavljala električna vozila.
Blume sedaj napoveduje, da bo Porsche postal prvi nemški proizvajalec, ki se bo do leta 2030 v celoti preusmeril na proizvodnjo električnih vozil. Če želijo cilj doseči pravočasno, morajo v približno sedmih letih elektrificirati 50 % trenutne proizvodnje.
Do takrat bo podjetje v skladu z misijo E še naprej delalo tako na priključnih hibridih, kot tudi na popolnoma električnih vozilih.
Naraščajoče zahteve po zmanjšanju izpustov dale piko na i
Porschejev generalni direktor priznava, da so za popolni prehod na električni pogon odgovorni čedalje višji evropski standardi glede emisije izpušnih plinov. Za slednje podjetje upravičeno pričakuje, da se bodo v prihajajočih letih še zaostrili.
Na vprašanje, zakaj do tega ni prišlo prej, Blume odgovarja: “Obstajajo tehnični in strukturni razlogi, pa tudi povsem ekonomski. Za začetek je potrebno nenehno izboljševanje vsakodnevne uporabnosti električnih avtomobilov – zlasti glede na doseg baterije in čas polnjenja. Veliko je potrebno postoriti tudi glede infrastrukture. Vseevropsko omrežje za polnjenje z visokimi energijami IONITY s strani Porscheja, Audija, BMW-ja, Daimlerja in Forda je premik v smeri k vzpostavitvi najmočnejše hitro napajalne mreže za električna vozila v Evropi. Toda tudi to je lahko le del večje rešitve. Drugi razlog za zamudo je povezan z dvomi, ali je trenutni sklop električne energije resnično boljši za podnebje kot motorji z izgorevanjem. Tretjič, ljudje pogosto ne razumejo herkulskih preizkušenj, s katerimi se sooča naša industrija.”
Viri: