Chevrolet Bolt ali Opel Ampera E, kot ga kličemo v Evropi, je eden prvih cenovno dostopnejših električnih vozil na voljo tudi za družine.
Pri 60 kWh bateriji in realnemu dometu okoli 380 kilometrih bi lahko Opel Ampera E postal električni avto za vsakega. Cena vozila brez subvencij naj bi znašala okoli 39 tisoč evrov.
Do stotice v 7,3 sekundah
Z 150 kW (204 KM) elektromotorjem Opel Ampera E lahko do 100 km/h potegne v 7,3 sekundah. Za pospeševanje od 80 do 120 km potrebuje 4,5 sekund, 3,2 sekundi pa potrebuje za pospešek od 0 do 50 km/h. Maksimalna hitrost je omejena na 150 km/h.
Na polnilnicah z izmeničnim tokom AC lahko Opla Ampero E polnimo z največ 7,4 kW. Baterija se v pol ure napolni za 20 km. Pri hitrem polnjenju z enosmernim tokom DC z do 50 kW v pol ure povečamo doseg za 150 km.
Veliko prostora za vse
Opel Ampera E ne izgublja na prostornini. Z 381 litrskim prtljažnikom Ampera E ponuja bistveno več prostora kot marsikatero drugo električno vozilo. V avtu je dovolj prostora za 5 ljudi, v napoto pa niso niti baterijski moduli. Slednji so premeteno nameščeni v podvozju, zaradi česar je Ampera E eden bolj prostornih električnih modelov na trgu.
Napolnite baterijo kar med vožnjo
Pri vožnji v Drive načinu je regeneracija manjša, a je vožnja bolj tekoča. Vožnja v Low načinu omogoča samodejno zaviranje na ravni BMW i3. Voznik lahko v Low načinu vozi le z uporabo stopalke za plin, kar omogoča prihranek pri energiji. S pritiskom ali popuščanjem stopalke za plin lahko vozilo upočasnimo ali popolnoma ustavimo. Motor ima pri vožnji z eno stopalko večji zavorni učinek, zato pritisk na zavoro ni potreben (je pa seveda mogoč).
Največ energije se regenerira, če izberemo Regen on Demand. Moč regeneracije prilagajamo z ročico na levi strani volanskega obroča. Ko ročico držimo, avtomobil bolj izrazito regenerira energijo. V primeru, da je baterija polna, rekuperacija energije ni mogoča, avtomobil pa lahko ustavimo le s pritiskom stopala na zavorno stopalko.
Testi so pokazali, da pri pogostem ustavljanju in speljevanju vozniki, ki vozijo z eno stopalko povečajo doseg in rekuperacijo energije do 5 %.
Grafika je odlična
Opel Ampera E je opremljen z 10,2 palčnim multimedijskim zaslonom z odlično grafiko, ki prikazuje informacije o vozil. Ampera E je prav tako kompatibilen z Applovim CarPlay in Android Auto, tako da lahko med vožnjo poslušate svojo najljubšo glasbo ali pa si naložite film, ki si ga želite ogledati.
Kaj pa Evropa?
Zanimanje za nakup Opel Ampere E v Evropi je veliko. A situacija je zapletena vse od GM-jeve prodaje Opla in Oplovih operacij v Evropi PSA Group. V skladu z dogovori naj bi GM sicer še naprej dobavljal Opel z Boltom EV za prodajo v Evropi pod imenom Ampera E.
Lani oktobra so prodajalci na Norveškem celo prenehali jemati naročila, saj je bilo povpraševanje večje od zaloge vozil. Poročila o zaustavitvi naročil so sprožila govorice, da Ampere E na našem kontinentu ne bo več mogoče kupiti.
Opel sicer ponovno pričel beležiti povpraševanje za nakup, a s potencialnimi kupci zaenkrat ne podpisuje pogodb. V tem času je narasla tudi cena Opel Ampera E za približno 4500 evrov, saj naj bi pri GM spremenili pogoje prodaje. Višji ceni se ne bodo izognili niti tisti, ki so pogodbo z Oplom podpisali že pred dvigom cene.
Viri:
- https://www.thecarconnection.com/overview/chevrolet_bolt_2018
- http://www.avtotehna-vis.si/aktualno/nova_ampera_e.html
- http://media.gm.com/media/sl/sl/opel/news.detail.html/content/Pages/news/sl/sl/2017/opel/04-25-ampera-e-launch.html
- https://www.avtomobilizem.com/novice/elektricna-ampera-e-z-vec-kot-500-kilometri-dosega/19-02-2017/
- https://electrek.co/2017/01/27/the-electrek-review-2017-chevy-bolt-ev-is-the-first-plug-in-for-everyone/
- https://siol.net/avtomoto/prva-voznja/opel-ampera-e-prvi-elektricni-avto-za-vsako-druzino-v-sloveniji-foto-video-440298