Dvosmerno polnjenje - E-vozila

Dvosmerno polnjenje

Audi je zadnji proizvajalec avtomobilov, ki je eksperimentiral z dvosmernim polnjenjem. S tem lahko električni avtomobili elektriko iz baterij sprostijo v omrežje ali v sistem za upravljanje z energijo pametnega doma.


V sodelovanju s podjetjem Hager Group, ki se ukvarja z energetsko infrastrukturo, so pri Audiju testirali prototip križanca E-Tron Sportback. Ta je bil opremljen za dvosmerno polnjenje in ima baterijo, ki lahko hrani do 9 kWh električne energije. S takšno nastavitvijo so prikazali možnosti dvosmernega polnjenja v prihodnosti. Na domovih s sončnimi celicami lahko odvečno elektriko shranite v bateriji avtomobila in jo uporabite pozneje. Avtomobil lahko deluje tudi kot zasilni rezervni vir napajanja. Ta sistem se imenuje od vozila do doma (“vehicle-to-home” ali V2H). Avtomobili bi se lahko uporabljali kot podaljšek električnega omrežja. Sistem od vozila do omrežja (“vehicle-to-grid” ali V2G) bi uravnotežil porabo. V obdobju viškov bi se električna energija skladiščila v njihovih baterijah, v primeru večje potrebe po energiji pa bi se ta sprostila iz baterij v omrežje.

Čeprav so pri Audiju izvedli ta test, ni jasno, kakšni so njihovi nadaljnji načrti v Evropi na tem področju. V ZDA naj bi bilo dvosmerno polnjenje dolgoročen cilj, vendar standardi še niso na voljo, ideja pa je zaenkrat v obravnavi in razvoju. Vodstvo Audija je sicer potrdilo, da so bili E-Tronovi sistemi zasnovani za dvosmerno polnjenje, vendar so standardi in domača strojna oprema ozka grla. Tudi drugi proizvajalci razmišljajo o funkcionalnosti V2G in V2H. Podjetje Wallbox je za Nissan Leaf ponudilo dvosmerno polnjenje. Raziskave v preteklih letih so pokazale, da sta skladiščenje presežka iz omrežja in nato vračanje energije v omrežje ob večji potrebi dober začetek. V2H in V2G lahko izboljšata stabilnost omrežja. To se je izkazalo v raziskavi iz leta 2017, ki sta jo pripravila BMW in kalifornijski Pacific Gas & Electric. Uporaba voznega parka s približno 100 BMW-ji i3 je pokazala, da električni avtomobili lahko pomagajo omrežju.

 

Povzeto po: Green Car Reports

J. R.