Norveška organizacija Norsk elbilforening za električna vozila je na sneg postavila pet v celoti električnih avtomobilov, da bi ugotovili, kateri se bo najboljše odrezal v hladnem vremenu. (Tesle tokrat ni bilo zraven.)
V tekmi so se pomerila sama znana imena: Nissan Leaf, Volkswagen e-Golf, Hyundai Ioniq Electric, Opel Ampera E ter BMW i3. Testiranje je potekalo tekom dveh dni, v katerih so električni avtomobili prevozili 700 kilometrov, na podlagi rezultatov vožnje pa je potem organizacija preračunala učinkovitost, hitrost polnjenja ter generalno obnašanje posameznega modela pri nizkih temperaturah.
Parametri testiranja vožnje
Z vožnjo so Norvežani začeli v Oslu pri 100 % napolnjeni bateriji. Električni avtomobili niso vozili v eko načinu, ki sicer lahko zmanjša porabo do 10 %, so pa vozniki pri vožnji uporabljali regenativno zaviranje.Temperatura notranjosti je bila nastavljena na 20° C.
Test je trajal dva dni, povprečna dnevna višinska razlika je bila okoli 450 metrov s temperaturami med -5 in -8°C.
V varnosti in vodljivosti sta se najbolje odrezala Nissan Leaf in Volkswagen e-Golf, za zmagovalca med električnimi avtomobili so razglasili Hyundai Ioniq Electric
Vožnja na gladki in hladni cesti je predstavljala dodaten izziv. Po poročilih sta imela Nissan Leaf in Volkswagen e-Golf najboljše rezultate glede varnosti in zanesljivosti pri vožnji, medtem ko se Opel Ampera E in BMW i3, edino vozilo z zadnjim pogonom, nista najbolje obnesla.
Ampera E je izstopal z najdaljšim dometom (kar sicer ni nepričakovano, saj ima tudi največje baterije) in počasnejšim polnjenjem (50 kW). Prvi dan je bila Ampera E edini model, ki bi lahko ciljno destinacijo dosegel brez dodatnega polnjenja. Ostali modeli so se na tem področju odrezali podobno. Ioniq Electric je kljub manjšemu baterijskemu sistemu držal linijo s svojimi sotekmovalci, deloma tudi zaradi njegove sposobnosti zadrževanja električnega naboja kljub mrazu. Ioniq se je prav tako napolnil najhitreje (povprečno 45 kW).
Nissan Leaf je imel izmed vseh največje težave s hitrim upadom baterijske kapacitete zahvaljujoč manj dodelanemu temperaturnemu kontrolnemu sistemu v baterijah.
Potrebno je omeniti, da so avtomobile polnili ob enakih intervalih. Ampera E se je zaradi svojega večjega dometa občasno polnila pri bolj nabiti bateriji (višjem SOC). Optimalno bi bilo, da se baterijo sprazni, preden uporabimo hitro polnjenje.
Kristalno jasna izbira, ali pač?
Tako kot za večino vprašanj v življenju, 100 % popolnega odgovora pač ni. Kateri električni avtomobil bo za vas najboljši, zavisi, ne boste verjeli, od vas in vaših zahtev. Za vožnjo na daljše razdalje je daleč najprimernejši Ampera E, če pa si želite zanesljivega in lahko vodljivega avtomobila, se na pot rajši odpravite s Volkswagnovim e-Golfom.
Oglejte si originalno poročilo.
Kratek pregled stanja glede na prevožene kilometre
Stanje na prvi polnilni postaji (Shell Espa)
Hitro polnjenje | Volkswagen e-Golf | Opel Ampera E | BMW i3 | Hyundai Ioniq | Nissan Leaf |
Stanje baterije pred polnjenjem (%) | 43 | Ni polnil | 37 | 42 | 38 |
Stanje baterije po polnjenju (%) | 80 | 80 | 80 | 80 | |
Napolnjeno za (kWh) | 13,2 | 13,7 | 13 | 15,3 | |
Čas polnjenja (min) | 21 | 22,5 | 17,8 | 26 | |
Povprečna moč (kW) | 37,7 | 36,5 | 43,8 | 35,3 |
Stanje na drugi polnilni postaji (CC Gjøvik)
Hitro polnjenje | Volkswagen e-Golf | Opel Ampera E | BMW i3 | Hyundai Ioniq | Nissan Leaf |
Stanje baterije pred polnjenjem (%) | 43 | 41 | 36 | 49 | 39 |
Stanje baterije po polnjenju (%) | 80 | 80 | 80 | 80 | 80 |
Napolnjeno za (kWh) | prekinjeno | 25,5 | 13,7 | 13 | 15,3 |
Čas polnjenja (min) | prekinjeno | 57,5 | 22,5 | 17,8 | 26 |
Povprečna moč (kW) | prekinjeno | 26,6 | 36,5 | 43,8 | 35,3 |
Stanje na tretji polnilni postaji (KIWI Røn)
Hitro polnjenje | Volkswagen e-Golf | Opel Ampera E | BMW i3 | Hyundai Ioniq | Nissan Leaf |
Stanje baterije pred polnjenjem (%) | 22 | 45 | 25 | 33 | 15 |
Stanje baterije po polnjenju (%) | 80 | 53 | 80 | 80 | 80 |
Napolnjeno za (kWh) | 18,6 | 6 | 17,2 | 16,4 | 22,9 |
Čas polnjenja (min) | 29 | 15 | 25,8 | 22 | 35 |
Povprečna moč (kW) | 38,4 | 24 | 40 | 44,7 | 39,4 |
Krožni izlet (37,6 km)
Hladna baterija, zjutraj, med -10 in -7°C
kWh/10 km |
Ogreta baterija -6°CkWh/10 km |
Hemsedel – Sokna (riksvei 7)
kWh/10 km |
|
Volkswagen e-Golf | 1,58 | 1,58 | 1,57 |
Nissan Leaf | 1,97 | 1,91 | 1,81 |
Opel Ampera E | 1,89 | 1,84 | 1,71 |
Hyundai Ioniq | 1,47 | 1,39 | 1,41 |
BMW i3 | 1,87 | 1,64 | 1,53 |
Razdalja (km) | 37,6 | 37,6 | 120 |
Čas vožnje (min) | 41 | 39 | 100 |
Povprečna hitrost (km/h) | 55 | 58 | 72 |
Povprečna poraba električnih avtomobilov (kWh/10 km)
Razdalja | Vmesni čas | Povprečna hitrost | Volkswagen e-Golf | Opel Ampera E | BMW i3 | Hyundai Ioniq | Nissan Leaf | |
Shell Klofta Ost | 37,5 | 00:42 | 57 | 1,99 | 1,76 | 1,85 | 1,97 | 1,4 |
Nebbenes kro | 66,3 | 01:09 | 61 | 2 | 1,76 | 1,87 | 2,03 | 1,4 |
Shell Espa | 97,3 | 01:09 | 63 | 2,02 | 1,8 | 1,85 | 2,07 | 1,35 |
Rudshogda | 151,4 | 05:28 | 65 | 1,96 | 1,75 | 1,81 | 2,03 | 1,31 |
CC Gjovik | 179 | 02:51 | 65 | 1,89 | 1,68 | 1,79 | 1,96 | 1,37 |
Dokka | 219,5 | 03:37 | 58 | 1,88 | 1,65 | 1,77 | 1,9 | 1,45 |
Kiwi Ron | 290,5 | 04:48 | 53 | 1,9 | 1,63 | 1,76 | 1,9 | 1,45 |
Gomobu gorska koča | 308 | 05:11 | 60 | 2,02 | 1,74 | 1,86 | 2,02 | 1,6 |
Povprečno | 168,69 | / | 60,25 | 1,96 | 1,72 | 1,82 | 1,99 | 1,42 |
Vira: