Višja nakupna cena električnih vozil marsikoga odvrne od nakupa. A dolgoročno se investicija v električna vozila obrestuje – predvsem zaradi nižjih cen goriva in vzdrževanja.
Če temu prištejemo še različne uradne iniciative in davčne olajšave, ki so na voljo v številnih državah, so stroški nakupa in vožnje za električna vozila bistveno manjši.
Stroški skupnega lastništva za električna vozila najnižji
V študiji, objavljeni v znanstvenem zborniku Applied Energy, so raziskovalci na podlagi primerjave skupnih stroškov lastništva (TCO) ugotavljali, katera vrsta avtomobilov je za lastnike najugodnejša – vozila z notranjim izgorevanjem, hibridna vozila ali električna vozila. Za predstavnike neklasičnih vozil so izbrali modele Nissan LEAF, Toyota Prius, Toyota Prius Plug-in, Toyota Corolla in Ford Focus ter primerjali razmere na trgu na Japonskem, v Kaliforniji, Teksasu in Veliki Britaniji. Pri izračunavanju TCO so upoštevali povprečno letno porabo goriva za posamezno regijo ter povprečne stroške vzdrževanja tesiranih vozil. Rezultati so pokazali, da so električna vozila cenejša, saj imajo manj premikajočih delov ter manjši obrabo zavor, kar zmanjša stroške vzdrževanja.
Največ denarja gre za priključne hibride
V letu 2015 so bili tako skupni stroški lastništva baterijskega električnega vozila manjši od stroškov lastništva vozil z bencinskimi oziroma dizel motorji v vseh štirih regijah. Po drugi strani je bil TCO za hibridna vozila višji kot za tradicionalna, saj hibridi za delovanje porabljajo bencin oziroma dizel ter niso deležni toliko spodbud kot električna vozila. Stroški lastništva priključnih hibridov so se v povprečju izkazali za najvišje. Izjema je Japonska, kjer za uporabo priključnih hibridov lastniki prejemajo radodarne subvencije.
Viri: