Nakazujejo se težave pri bateriji Nissan Leafa.
Nissan Leaf je trenutno najbolje prodajan električni avto na svetu. Vse od začetka ga poganja litij-ionska baterija. Prvi Leafi so vsebovali 24 kWh različico, medtem ko modeli iz leta 2016 uporabljajo 30 kWh baterijo.
Razgradi se 3-krat hitreje
Nova raziskava iz marca 2018 je pokazala, da se 30 kWh baterija razgradi trikrat hitreje od svoje 24 kWh predhodnice. Študija sicer še ni bila potrjena s strani drugih strokovnjakov, a je kljub temu sprožila plaz zanimanja med člani EV skupnosti.
Temeljne ugotovitve raziskave kažejo, da začne po dveh letih delovanja zdravstveno stanje 30 kWh baterije vpadati za 9,9 % letno. To je za 6,8 % več kot pri 24 kWh verziji. Po ocenah avtorjev je hitrost razkroja 30 kWh baterije izven okvirov normale. Za hitrejši razkroj Nissanovih baterij naj bi bila po nekaterih teorijah kriva uporaba zračnega hlajena namesto hlajenja s tekočino, ki se ga poslužuje večina drugih EV na trgu.
Kmalu po objavi raziskave so se oglasili tudi iz Nissana. Jeff Wandell, vodja komunikacij za Nissan EV, potrdil, da v podjetju že preiskujejo omenjeno problematiko.
Nissan Leaf 2018 z novo baterijo
Modeli Nissan Leaf 2018 bodo vsebovali baterije s 40 kWh moči, ki se po dizajnu razlikujejo od svojih predhodnic. Zaenkrat nova generacija prejema na račun zmogljivosti samo hvale; eno polnjenje bo zadostovalo za vožnjo do okoli 240 kilometrov, same baterije pa se pri hitrem polnjenju v 40 minutah napolnijo do 80 %.
Ali bodo nove baterije imele podobne težave pri delovanju kot 30 kWh različice, bo povedal čas.
Viri: