Električni tovornjak e-Dumper pri delu proizvaja elektriko - E-vozila

Električni tovornjak e-Dumper pri delu proizvaja elektriko

E-Dumper je električni tovornjak, ki proizvede več elektrike, kot jo porabi.

Predelani Komatsuov tovornjak, ki so ga poimenovali kar e-Dumper, je eden največjih električnih tovornjakov v izdelavi. Sicer ne bo ravno podiral hitrostnih rekordov, bo pa meje premikal nekoliko drugače.


Proizvede okoli 10 kWh električne energije

e-Dumper, ki je plod sodelovanja med Kuhn Schweiz in Lithium Storage, je načrtovan za prevoz tovora od švicarskega Chasserala do Ciments Vigier SA tovarn v bližini Biela. Dvig v kamnolom bo opravil prazen, pri spustu do obratov pa bo tovoril 71 ton kamenja. Z regenerativnim zaviranjem bo tovornjak generiral okoli 40 kWh energije; od tega se bo 30 kWh porabilo za ponovno pot v kamnolom. Razlika 10 kWh se bo vrnila v lokalno električno omrežje.

Električni tovornjak bo pot opravil 20-krat na dan, kar pomeni, da bo dnevno v omrežje prispeval 200 kWh.

Glavni problem so baterije

Da gre za pravo mrcino, je razvidno iz merskih podatkov tovornjaka: e-Dumper tehta skoraj 50 ton, napaja pa ga 4,5 ton težak 700 kWh baterijski sistem iz 1440 nikelj-mangan-kobalt celic. Za varno delovanje slednjih je odgovoren švicarski raziskovalni center EMPA, kjer preučujejo delovanje, obnašanje in efektivnost baterij pri zahtevnih vremenskih in delovnih pogojih, v katerih bo tovornjak obratoval.

Zaradi razruvane podlage je verjetno, da se bodo baterijske celice med vožnjo poškodovale. Po ugotovitvah EMPE tovrstni mehanski trki povzročijo, da nekatere celice izbruhnejo v plamen, medtem ko se iz drugih začne spuščati dim. Da bi preprečili verižno reakcijo, mora biti vsaka celica ločena od svojih sosed.

Za okolju prijaznejše delovanje

Uporaba e-Dumperja ne pomeni samo dodatne električne energije, temveč precej manjše emisije. Emisije CO2 se bodo zmanjšale za 130 ton, hkrati pa bo podjetje prihranilo do 50000 litrov dizla, kar kaže na velik potencial elektrifikacije tovornjakov.

Za zdaj je zaradi narave poti obratovanja e-Dumper edinstveni projekt na svetu, kjer lahko tovornjak proizvede presežek električne energije. Kdo je za, da preselimo industrijske obrate v hribe?

 

Viri: