Skoraj polovica novih avtomobilov, prodanih na Norveškem v prvih šestih mesecih leta 2019, je bila napajana s popolnoma električnimi motorji, kar je v primerjavi z nekaj več kot četrtino v enakem obdobju lani velik porast, kar zagotavlja, da nordijski narod ohranja svoj vrh svetovnega ranga v prodaja električnih vozil.
Model Tesla 3 je bil najbolj prodajano norveško vozilo, so povedali pri norveški cestni zvezi (NRF), ki so objavili najnovejše podatke o prodaji v ponedeljek.
Skupno je bilo 48,4% vseh novih avtomobilov, prodanih v obdobju od januarja do junija, električnih, kar je preseglo 31,2%, prodanih v celotnem letu 2018, in Norveška, ki proizvaja nafto, je postala vodilna v svetu na področju prodaje električnih avtomobilov na prebivalca.
Da bi končala prodajo dizelskih in bencinskih motorjev sredi naslednjega desetletja, Norveška izvzema avtomobile, ki jih poganja baterija, iz visokih davkov na vozila, ki jih poganja fosilno gorivo. Ponuja tudi ugodnosti, kot so popusti na cestnine in podobno.
Taka politika je spodbudila blagovne znamke, kot so Tesla, Nissan, Hyundai in BMW, ki vsa ponujajo popolnoma električna vozila, rajši kot hibride.
Blagovne znamke brez popolnoma električnih vozil, kot sta Ford in Daimler’s Mercedes-Benz, so doživele padec prodaje, čeprav so Ford in Mercedes med več proizvajalci avtomobilov, ki so obljubili, da bodo ponudili električne avtomobile na Norveškem od leta 2020 dalje.
Kalifornijsko podjetje Tesla je v mesecu juniju na Norveškem prodalo 3.760 vozil, kar je 24,5% vseh avtomobilov, v prvih šestih mesecih pa je bila tudi najbolj prodajana blagovna znamka.
Večina njihove prodaje je bila prodaja srednjega modela 3, večji model S in model X pa sta zabeležila nižji letni obseg.
Mednarodna agencija za energijo (IEA), ki vključuje bolj razširjene plug-in hibride pri štetju električnih avtomobilov, je merila delež Norveške na 39% prodaje v letu 2017, daleč pred drugo uvrščeno Islandijo na 12% in Švedsko na 6% .
Vir: reuters.com