Znano je ime za Porschejev v celoti električni avto. Taycan.
Porsche je svetu že oznanil, da bodo do 2030 prodajali izključno električna vozila. Misija E, kot se imenuje projekt, je sedaj uradno postal novi Taycan. Oziroma v prevodu »živahen mlad konj«, kot poklon Porschejevemu črnemu žrebcu.
V pričakovanju enega najbolj vročih športnih sedanov
Tri leta je odkar je Porsche na mednarodnem avtomobilskem salonu v Frankfurtu predstavil svoj koncept za električni avto Mission E. Danes nas le leto loči od množične proizvodnje električnega športnega Porscheja. Taycan naj bi na trg prišel leta 2020.
Porsche sicer že ima velikega sedana Panamera, ki je navdihnil Taycanovo zunanjost, ne pa tudi notranjost. Ta električni sedan bo namreč deloval na po meri narejeni platformi J1 s LG Litij-ionsko baterijo, pritrjeno na dno vozila. Po poročilih bo Taycan na voljo v treh različicah: 402 hp, 536 hp in 670 hp.
Kot pr(a)vi predstavnik svoje družine bo Taycan prava mašina. Z dvema sinhronima motorjema (sprednji in zadnji) z izhodno močjo 440 kW se bo postavil ob bok Porschejevemu GT2 RS. Motorja imata večjo gostoto moči in sta bolj temperaturno stabilna kot Teslini indukcijski motorji. Pri 3,5 sekunde do 100 km/h in 12 sekundah za 200 km/h bo Taycan zlahka prehitel večino modelov na trgu.
Taycan bo lahko potegnil do 155 km. Maksimalni doseg je po NEDC ocenjen na okoli 500 km.
Kaj ga bo naredilo »Porsche«?
Porsche s Taycanom cilja na vse, zahtevajo močni motor. Električni avti so že tako znani po velikih navorih in linearnem naraščanju moči, zato Porsche ne bo stavil samo na bliskovite pospeške. Poleg tipično dobro odzivnega sistema, bo Taycan sposoben konsistentne izvedbe pri velikih hitrostih. Zaradi 800 V baterije, ki se lahko polni pri 350 kW, bo tudi regeneracija energije velika.
Tudi zaviranje bo nekaj posebnega, saj bo direktno vezano na računalnik. Pritisk na pedal bo v praksi pomenil zahtevo za upočasnitev vozila. Računalnik pa bo nato določil, ali bo avto zaviral s pomočjo motorja ali zavornih diskov.
Rohnenja ne bo
Michael Steiner, vodja oddelka za raziskave in razvoj, je že potrdil, da bo avto brez rohnečega motorja. Oziroma z njegovimi besedami: »(avto) mora biti manj hrupen, a s čustvi. Ne z umetnim V8 ali s ploščatim V6 zvokom. Sicer bi lahko to sintetizirali, ampak to bi bilo smešno. Zvok bo vezan na tehnologijo.”
Tekmuje s Teslo
Porsche bo močno pritisnil na pedala, da ujame in prehiti svojo konkurenco. Njegov cilj? Tesla. Kako uspešni bodo pri doseganju tega cilja, je nemogoče reči, a dejstvo je, da so se v podjetju tega lotili resno.
V prihajajočih letih nameravajo do 2022 za izgradnjo električnih avtov nameniti kar 6 milijard evrov. Ena milijarda je načrtovana za elektrifikacijo in hibridizacijo obstoječih proizvodnih programov, par milijonov pa za razširitev proizvodnih obratov. 700 milijonov evrov bo šlo za razvoj novih tehnologij, polnilne infrastrukture in pametne mobilnosti. Okoli 600 milijonov je namenjenih za razvoj več različic in derivatov Taycana.
Porsche namerava Teslo prehiteti pri hitrem polnjenju – če Tesla ponuja polnilce za 480 V, Porsche dela na polnjenju z 800 V. To bi pomenilo, da se bo Taycan v 15 minutah napolnil za približno 400 km.
Natančna cena Taycana še ni znana. Po navedbah revije Auto Express bo avto stal okoli 70,000 $ ter tako direktno tekmoval s Teslinim Modelom S.
Viri: