Društvo Emobility letos že osmič organizira Simpozij na temo e-mobilnosti. Gre ze eno najstarejših tovrstnih konferenc na svetu, ki poteka vsako leto. Leto za letom organizatorjem uspe v Slovenijo pripeljati največje strokovnjake iz področja e-mobilnosti iz najbolj razvitih držav, kot so Norveška, Nizozemska, Nemčija, Združene Države … Vse aktivnejše pa postajajo tudi vzhodnoevropske države in zato ni čudno, da je tetošnja partnerica Simpozija Poljska. Organizatorji pa so uspeli privabiti tudi izredno močno Češko gospodarsko delegacijo.
»Ja res smo lahko ponosni, da nam je v Slovenijo uspelo pritegniti toliko zanimivih predavateljev in gostov,« nam je povedal predsednik Društva Emobility Primož Lemež. »Da imamo vedno izvrstne predavatelje se lahko v prvi vrsti zahvalimo tujim veleposlaništvom, s katerimi odlično sodelujemo in se jim seveda za vso pomoč tudi zahvaljujem. Pomembno pa je tudi, da to konferenco pripravljamo tradicionalno vsako leto. S tem smo si v svetu ustvarili kar lep ugled in zdaj imamo več težav s tem, kako vse predavatelje, ki želijo priti na Simpozij, umestiti v program. Zato bo letošnji simpozij trajal kar tri dni. Novost v letošnjem letu pa je, da bomo s cest malo zavili tudi v nebo, še bolj pa na vode. Tretji dan bo namreč v celoti posvečen e-mobilnosti na vodi. Ta se namreč vse bolj širi tudi na vodo.«
Udeleženci bodo lahko med drugim poslušali predavanje Larsa Godbolta iz največjega svetovnega e-mobilnostnega kluba Elbil, ki prihaja od kot drugje kot iz Norveške. Povedal nam bo kako in zakaj so Norvežani tako uspešni pri prehodu na e-mobilnost. Morell Westermann je futurist, ki se ukvarja z e-mobilnostjo in je lastnik kar nekaj svetovnih rekordov v poletih z električnimi letali. Ne smemo pozabiti na enega izmed največjih svetovnih raziskovalcev na področju baterij Roberta Dominka iz slovenskega Kemijskega inštituta. Iz Bruslja prihajata kar dve organizaciji ki skrbita za lobiranje v srcu evropske birokracije; T & E in AVERE. Potem bo tu Katarzyna Drgas, ki prihaja iz poljske tovarne električnih avtobusov Solaris, pa že skoraj Slovenec Baerte de Brey iz Nizozemskega električnega operaterja Elaad Nl, pa še cela vrsta drugih.
Prihajajo tudi predstavniki poslovnih e-mobilnostnih združenj; nemškega BEM-a, poljskega PSPA-ja in češkega ASEP-ja.
»Prava sramota je, da Slovenci sploh še nimamo poslovnega združenja za e-mobilnost. Še slabše pa je to, da se SPIRIT na naše povabilo sploh ni odzval! Prav tako za zdaj ni prijavljen nihče iz Ministrstva za infrastrukturo ali Ministrstva za Okolje in prostor! Pa da Ministrstva za gospodarstvo (kamor paše tudi SPIRIT) niti ne omenjam. In potem se čudimo, da je Slovenija druga najslabša država v Evropski Uniji. Slovenski avtomobilski grozd (ACS), pa je itak dizelska organizacija in njihovega sodelovanja itak nisem pričakoval« je bil spet kritičen do države in organizacij Lemež.
In kaj naj bi bila vodilna tema Simpozija?
Primož Lemež: »Večina nevladnih organizacij, se zavzema, da bi se v Evropi prepovedala prodaja vseh avtomobilov z motorji na notranje izgorevanje do leta 2035. Jaz pa mislim, da je to prepozno. Zagovarjam namreč datum 2030 in prepoved vožnje vsem avtomobilom z ispusti CO2 do leta 2040. Če bodo to uspeli narediti na Norveškem do leta 2025, ne vem zakaj ostalim to ne bi uspelo nareiti pet let kasneje!?«
Simpozij se bo odvijal v Grand Hotelu Union in sicer med 15. in 17. septembrom.