Kamioni za smeti nikoli ne bodo dišali prijetno, mogoče pa se je znebiti smradu izpušnih plinov.
Nizozemski proizvajalec tovornjakov DAF, je pravkar izdal električni tovornjak za smeti, kjer že opravlja testno vožnjo.
DAF CF Electric 6×2 bo upravljalo podjetje za odstranjevanje odpadkov ROVA v nizozemskem mestu Zwolle.
Tovornjak se ponaša z 210 kilovati (281 konjskimi močmi) in 1,475nm navora, s 170-kilovatno baterijo. DAF ni navedel številke dometa, vendar naj bi bil primeren za vsakodnevno odvažanje smeti. DC hitro polnjenje omogoča 80-odstotno polnjenje v 30 minutah, je dejal proizvajalec v sporočilu za javnost.
Konfiguracija 6×2 označuje šest koles, z dvema pogonoma. CF CF 6×2 se ponaša z usmerljivo zadnjo osjo, ki naj bi olajšala manevriranje po tesnih mestnih ulicah, je opozoril DAF.
DAF je dejal, da je predhodno testiral 4×2 različice CF Electric z nizozemskimi in nemškimi prevoznimi podjetji in trgovskimi verigami, od takrat pa je začel prodajo teh modelov omejevati.
Kamioni za smeti se zdijo idealna uporaba baterijsko-električnih pogonskih sklopov, saj sledijo kratkim, definiranim potim, ki vključujejo veliko zagona, ustavljanja in prostega teka. DAF ni edini proizvajalec tovornjakov, ki je to ugotovil.
Kitajska družba BYD je leta 2016 objavila načrte za električni tovornjak za smeti, Mack pa je leta 2019 predstavil lasten model.
DAF je divizija ameriške korporacije PACCAR, ki je svojim drugim blagovnim znamkam zadolžila razvoj vozil brez emisij. Peterbilt je razvil lastno baterijsko-električno podvozje za tovornjake, Kenworth pa se je s Toyoto povezal s prototipi tovornjakov na vodikove gorivne celice.
Vir: greencarreports.com