Električni avtomobili pri svojem delovanju v ozračje ne spuščajo nobenih emisij. Kljub temu veliko ljudi dvomi o prijaznosti e-vozil do okolja, saj se lahko ta polnijo z električno energijo, proizvedeno iz fosilnih goriv. Smo z uporabo takšne elektrike sploh naredili kaj za okolje?
Vedno več avtomobilskih proizvajalcev povečuje svoje flote električnih vozil in se odpoveduje uporabi motorjev na notranje zgorevanje. Pri dizelskih in bencinskih motorjih gledamo predvsem na porabo in ceno goriva, pri e-vozilih pa ni pomembno zgolj to. Poleg cene elektrike je pomemben tudi vir, iz katerega je ta bila proizvedena. Univerza v Michiganu je opravila študijo, v kateri so preverjali vpliv vrste vira za proizvodnjo električne energije in kako je bilo e-vozilo napolnjeno. Ugotovili so, da polnjenje vozil takoj po parkiranju ni najboljše. Bolje je počakati in vozilo napolniti izven vrhunca porabe elektrike in pri tem vključiti čim več obnovljivih virov.
Podjetja bi morala dati prednost elektrifikaciji voznega parka na območjih, ki zagotavljajo največje koristi za zmanjšanje ogljika. Še pomembneje je, kako se vozila polnijo. Če ni potrebno, da je baterija vsak dan napolnjena do 100 % oziroma, če način uporabe tega ne zahteva, po tem ni nobene potrebe. Manj polnjenj lahko podaljša življenjsko dobo baterije – v nekaterih primerih se lahko ta celo podvoji. To poveča življenjsko dobo celotnega vozila, ta pa veliko prispeva k trajnosti. Ko so upoštevali tudi razgradnjo baterij, so raziskovalci ugotovili, da bi se lahko z optimizacijo strategij polnjenja, emisije toplogrednih plinov, povezane s polnjenjem, zmanjšale za kar 37 %. Celotna študija je bila objavljena v znanstveni reviji “Environmental Science & Technology”.
Povzeto po GreenCarReports